Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Λιντς βρήκαν για πρώτη φορά μια σύνδεση μεταξύ πρωινού και επιδόσεων στο λύκειο σε βρετανούς μαθητές.

Στο πλαίσιο μελέτης στην κομητεία του Γιορκ, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση “Frontiers in Public Health”, αφού προστέθηκαν όλοι οι βαθμοί εξετάσεων κάθε μαθητή, βρέθηκε ότι εκείνοι που έτρωγαν σπάνια πρωινό είχαν βαθμό κατά δύο μονάδες μικρότερο από αυτούς που σπάνια παρέλειπαν το πρωινό γεύμα.

Η δρ Κάτι Αντόλφους, επικεφαλής ερευνήτρια από τη σχολή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Λιντς, υποστήριξε ότι οι μαθητές λυκείου που δεν τρώνε πρωινό βρίσκονται σε μειονεκτική θέση καθώς δεν δίνουν «καύσιμα» στον εγκέφαλό τους για να ξεκινήσουν τη σχολική μέρα.

Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από μαθητές λυκείου από το δυτικό τμήμα της κομητείας Γιορκ στη βόρεια Βρετανία και βρήκαν ότι το 29% δεν έτρωγε πρωινό σχεδόν ποτέ, το 18% έτρωγε πρωινό περιστασιακά και το 53% έτρωγε συστηματικά.

Διαπιστώθηκε ότι εκείνοι που δεν έτρωγαν πρωινό είχαν έως και δύο βαθμούς λιγότερους από εκείνους που έτρωγαν πρωινό συστηματικά. Όταν οι ερευνητές έλαβαν υπόψη και άλλους παράγοντες όπως το κοινωνικοοιονομικό στάτους, την εθνικότητα, το φύλο, την ηλικία και τον Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) φάνηκε ότι ο βαθμός εκείνων που δεν έτρωγαν πρωινό ήταν κατά το ένα πέμπτο μικρότερος από τον βαθμό εκείνων που έτρωγαν.

Η κυβέρνηση στη Βρετανία προσφέρει ένα εθνικό πρόγραμμα μεσημεριανού φαγητού αλλά δεν υπάρχει αντίστοιχο για το πρωινό. Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Λιντς τονίζουν ότι τα ευρήματα από την παρούσα έρευνα αναδεικνύουν την ανάγκη επέκτασης του προγράμματος για παροχή πρωινού σε όλα τα δημόσια σχολεία της Βρετανίας.

Η Νίκολα Ντόλτον, από την οργάνωση Family Action, που παρέχει δωρεάν πρωινό σε σχολεία σε πιο υποβαθμισμένες περιοχές της Βρετανίας υπογράμμισε ότι η έρευνα αυτή είναι σημαντική καθώς δείχνει ότι οι επιδόσεις βελτιώνονται όταν η ημέρα ενός παιδιού ξεκινά με ένα υγιεινό πρωινό το οποίο βελτιώνει τη συγκέντρωση του παιδιού στην τάξη, και την προθυμία για μάθηση.