Η Google παρουσίασε ένα εργαλείο που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence – AI) για να εντοπίζει παθήσει του δέρματος, των μαλλιών και των νυχιών, βάσει εικόνων που έχουν ανεβεί online από ασθενείς.
Μια δοκιμή έκδοση του «εργαλείου δερματολογικής υποβοήθησης», που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο προγραμματιστών του τεχνολογικού γίγαντα, το Google IO, θα ξεκινήσει αργότερα μέσα στη χρονιά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εφαρμογή για smartphone έχει απονεμηθεί σήμα CE, για χρήση ως ιατρικό εργαλείο στην Ευρώπη.
Η AI μπορεί να αναγνωρίσει 288 παθήσεις του δέρματος, αλλά δεν έχει σχεδιαστεί για να υποκαταστήσει την ιατρική διάγνωση και θεραπεία, όπως υπογράμμισε η εταιρεία.
Χρειάστηκαν τρία χρόνια για να αναπτυχθεί το πρόγραμμα, έχοντας «εκπαιδευτεί» με ένα σύνολο 65.000 εικόνων διαγνωσμένων παθήσεων, καθώς και εκατομμύρια εικόνες που δείχνουν ανησυχητικά σημάδια στο δέρμα, αλλά και χιλιάδες εικόνες υγιούς δέρματος, σε όλες τις αποχρώσεις και τους τόνους.
Εκτός από τη χρήση εικόνων, η εφαρμογή απαιτεί επίσης από τους χρήστες να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτήσεων.
Βασίζεται σε προηγούμενα εργαλεία που έχει αναπτύξει η Google για να εντοπίζουν τα συμπτώματα ορισμένων καρκίνων και της φυματίωσης. Ωστόσο, επί του παρόντος, κανένα από αυτά τα εργαλεία δεν έχει εγκριθεί ως εναλλακτική λύση στη διάγνωση.
Η Google αναφέρει ότι υπάρχουν περίπου 10 δισεκατομμύρια αναζητήσεις για προβλήματα στο δέρματα, τα μαλλιά και τα νύχια κάθε χρόνο.
Το Dermatology Assist, όπως ονομάζεται, δεν έχει ακόμη πάρει άδεια από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) για χρήση στις ΗΠΑ, αλλά ένα παρόμοιο μοντέλο μηχανικής μάθησης που κατασκευάστηκε από τη βρετανική εταιρεία Optellum εγκρίθηκε πρόσφατα από την αμερικανική υπηρεσία ως επικουρικό στη διάγνωση καρκίνου του πνεύμονα.
Ο καθηγητής Tim Underwood, επικεφαλής επιστημών του καρκίνου στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον, δήλωσε ότι τέτοια εργαλεία έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν πιο εξατομικευμένες θεραπείες σε ασθενείς: «Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης, τόσο στον καρκίνο όσο και σε άλλους τομείς της ιατρικής, διευρύνει τη συζήτηση σχετικά με το ποια θα μπορούσε να είναι η διάγνωση και ποια η προσφερόμενη θεραπεία για κάποιο άτομο».
Σημειώνουμε ότι η Google θεωρεί ότι αυτή η εφαρμογή είναι κάτι καλύτερο από το να αναζητούμε μόνοι μας πληροφορίες για κάποιο δερματικό πρόβλημα, και όχι υποκατάστατο των ιατρικών συμβουλών.