Σύμφωνα με την πανελλαδική διαδικτυακή έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύλλογος Ασθενών με Ημικρανία & Κεφαλαλγία Ελλάδος, 50% των ατόμων που πάσχουν από ημικρανία ζουν με το άγχος της επόμενης κρίσης ενώ χάνουν 1-2 μέρες το μήνα τουλάχιστον από την εργασία τους.
Αυτά είναι δύο από τα συμπεράσματα της πανελλήνιας διαδικτυακής έρευνας που πραγματοποίησε ο Σύλλογος Ασθενών με Ημικρανία & Κεφαλαλγία Ελλάδος με σκοπό την καταγραφή στοιχείων σχετικών με δεδομένα δημογραφικά, κλινικά, χρησιμοποιούμενων θεραπειών, επίπτωσης στο κοινωνικό και εργασιακό περιβάλλον από μεγάλο αριθμό Ελλήνων ασθενών με ημικρανία. Στην διαδικτυακή έρευνα συμμετείχαν 1091 ασθενείς με ημικρανία.
Το 67% δήλωσε ότι κατά τις ημέρες της ημικρανίας, η απόδοσή του στην εργασία είναι μειωμένη και το 68% δεν μπορεί να ανταποκριθεί τουλάχιστον δυο φορές το μήνα σε οικογενειακές ή κοινωνικές υποχρεώσεις.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το 85% των ασθενών με ημικρανία παρά τις μεγάλες δυσκολίες τους συνεχίζει να εργάζεται, το 55% θεωρεί πως οι ημικρανίες αποτελούν εμπόδιο στην επαγγελματική του εξέλιξη, το 40% ότι επηρεάζεται η σχέση με το σύντροφό και τα παιδιά του ενώ το 23% ότι επηρεάζεται η σχέση με τους φίλους του.
Τα αποτέλεσμα της έρευνας δείχνουν επίσης ότι οι κρίσεις ημικρανίες επηρεάζουν πολύ αρνητικά την ψυχολογία των ασθενών καθώς οι ασθενείς με ημικρανία σε ποσοστό 70% θεωρούν ότι το περιβάλλον τους δεν τους καταλαβαίνει, ένα 20% έχει την ανάγκη να «κρύψει» την ημικρανία του, ενώ 14% βιώνει κατάθλιψη και έχει άρνηση για τη ζωή
Επιπρόσθετα, 43% δήλωσε πως νιώθουν αβοήθητοι και αγχωμένοι, 40% ότι είναι απογοητευμένοι, 28% ότι είναι θλιμμένοι, 25% ότι είναι οργισμένοι, 21% ότι είναι απαισιόδοξοι, 16% ότι είναι μόνοι με μόνο 6% να είναι αισιόδοξοι.
Σύμφωνα με τον Σύλλογο Ασθενών με Ημικρανία και Κεφαλαλγία Ελλάδος, η ημικρανία είναι μια πάθηση με σημαντική επίπτωση τόσο στην επαγγελματική ζωή, όσο και στην προσωπική και οικογενειακή ζωή, αλλά και στην ψυχολογία των πασχόντων. Δυστυχώς, οι αρνητικές αυτές επιπτώσεις της ημικρανίας, συχνά δεν γίνονται κατανοητές ή αποδεκτές από το επαγγελματικό ή και το οικογενειακό περιβάλλον.
Η έρευνα απευθύνθηκε στα μέλη του Συλλόγου αλλά και στους επισκέπτες της διαδικτυακής σελίδας του συλλόγου. Σημειώνεται ότι δεν πρόκειται για έρευνα στον γενικό πληθυσμό και τα αποτελέσματά της πρέπει να αξιολογούνται σύμφωνα με τον πληθυσμό που συμμετείχε.