Η χαρά που προκύπτει από την ανάγνωση παραμυθιών, από τους γονείς στα παιδιά, προτού πέσουν για ύπνο είναι διπλή: τα παιδιά κοιμούνται πιο εύκολα και οι γονείς χαλαρώνουν με τα μικρά τους. Για να μεγιστοποιηθεί όμως ο δεσμός γονέα-παιδιού, είναι καλύτερα να γίνεται η ανάγνωση από ένα τυπωμένο βιβλίο παρά από ένα ηλεκτρονικό τάμπλετ.
Μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «JAMA Pediatrics» έδειξε πως τα τελευταία χρόνια οι γονείς όλο και περισσότερο διαβάζουν παραμύθια και ιστορίες στα παιδιά τους από τάμπλετ αντί για βιβλία.
Η δρ Τίφανι Μούζνερ, αναπτυξιακή και συμπεριφορική παιδίατρος του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν ισχυρίζεται πως το τάμπλετ είναι μια συσκευή σχεδιασμένη για προσωπική χρήση, και έτσι οι πιθανότητες ύπαρξης στιγμών σύνδεσης γονέων και παιδιών κατά τη χρήση της είναι ιδιαίτερα περιορισμένες.
Για τις ανάγκες της έρευνας οι επιστήμονες εξέτασαν 37 ζεύγη παιδιών – γονέων, σε τρείς φάσεις: οι γονείς διάβαζαν στα παιδιά τους μια ιστορία από ένα εξελιγμένο τάμπλετ, ένα βασικό μοντέλο τάμπλετ και ένα έντυπο βιβλίο. Όλα τα παιδιά ήταν από 24 έως 36 μηνών και δεν είχαν αναπτυξιακά ή άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας.
Η μελέτη έγινε σε ένα εργαστήριο το οποίο είχε προσαρμοστεί κατάλληλα ώστε να μοιάζει με σαλόνι και περιλάμβανε καναπέδες και ένα κουτί με τρία βιβλία (ένα έντυπο και δύο ηλεκτρονικά) τα οποία ήταν εκτός του πεδίου που θα μπορούσε να προσεγγίσει το παιδί.
Από την ανάλυση του βιντεοσκοπημένου υλικού διαπιστώθηκε ότι όταν οι γονείς διάβαζαν από τάμπλετ, ήταν 3,3 φορές πιθανότερο τα παιδιά να κάθονται με έναν τρόπο σαν να διαβάζουν μόνα τους συγκριτικά με την περίπτωση που οι γονείς τους διάβαζαν από έντυπο βιβλίο. Ήταν επίσης πιο πιθανό τα παιδιά να επιδιώξουν να χρησιμοποιήσουν το τάμπλετ μόνα τους απομακρύνοντας τα χέρια των γονιών τους σε σχέση με τα βιβλία
Επιπλέον, όταν οι γονείς διαβάζουν από τάμπλετ είναι λιγότερο πιθανό να χρωματίζουν τη φωνή τους και να κάνουν την ιστορία να μοιάζει ζωντανή, ερχόμενοι έτσι πιο κοντά με τα παιδιά τους. Αντίθετα, η χρήση των τάμπλετ ενισχύει τις ελεγκτικές συμπεριφορές με τους γονείς να χειρίζονται μόνοι τους τα τάμπλετ σπρώχνοντας τα χέρια των παιδιών μακριά και τα παιδιά να προσπαθούν να τα αρπάξουν.
Ο δρ Μπάρι Σόλομον, καθηγητής παιδιατρικής στη Σχολή Ιατρικής του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς στη Βαλτιμόρη στο Μέριλαντ, τονίζει ότι η έρευνα αυτή επιβεβαιώνει αυτό που και ο ίδιος παρατηρεί στην κλινική του πρακτική, δηλαδή ότι με ένα έντυπο βιβλίο τα πρόσωπα γονέων και παιδιών φωτίζονται και διαβάζουν μαζί με χαρά και με την αίσθηση ενός κοινού στόχου, ενισχύοντας έτσι τους μεταξύ τους δεσμούς.