Μια προωθητική ενέργεια της Weight Watchers είχε μάλλον αντίθετα αποτελέσματα για τη διάσημη εταιρεία συμβουλών για την απώλεια βάρους, καθώς ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Η στρατηγική του μάρκετινγκ περιελάμβανε λάμπες οι οποίες στάλθηκαν σε γυναίκες οι οποίες μπορεί να «αποφεύγουν το σεξ, εξαιτίας του τρόπου που δείχνουν» – εκείνες δεν χάρηκαν ιδιαιτέρως από την προσφορά.
Η κριτική στην καμπάνια του Weight Watchers Black, της νέα υπηρεσίας της εταιρείας, εστιάζει στο ότι προσπαθεί να συνδέσει το βάρος των ανθρώπων με το πόση ευχαρίστηση που παίρνουν από το σεξ και οι επικρίσεις, ειδικά στα social media, ήταν ουκ ολίγες. Η εταιρεία έθεσε ως στόχο να ξεκινήσει μια εκστρατεία η οποία προωθεί την αυτοπεποίθηση των γυναικών για το σώμα τους, αλλά δεν φαίνεται να είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Η εκστρατεία της Weight Watchers που δραστηριοποιείται σε 30 χώρες παγκοσμίως συνδέεται με πρόσφατη έρευνα που έγινε στην Αυστραλία και έδειξε ότι το 52% των γυναικών δεν θα έκανε σεξ με τα φώτα αναμμένα, για να μην βλέπει ο σύντροφός τους το σώμα τους, ενώ το 39% έκανε αρνητικές σκέψεις για το σώμα του σε καθημερινή βάση.
Υπό το φως των ευρημάτων αυτών, έστειλαν λαμπτήρες σε γυναίκες δημοσιογράφους, με την υπόδειξη ότι θα μπορούσε να τους δώσει «μια μικρή ώθηση στην κρεβατοκάμαρα».
Στη συσκευασία υπήρχε το εξής συνοδευτικό κείμενο: «Ας είμαστε ειλικρινείς για ένα λεπτό, το σεξ μπορεί να είναι καταπληκτικό, αλλά αν έχετε ποτέ αισθανθεί αμήχανα στο κρεβάτι δεν είστε οι μόνοι – έχουμε ακούσει ότι περισσότερες από τις μισές γυναίκες έχουν αποφύγει το σεξ επειδή ανησυχούσαν για το πώς δείχνουν. Αυτή η λάμπα δίνει αισθησιακό φωτισμό και έχει σχεδιαστεί για να σας δώσει μια μικρή ώθηση στην κρεβατοκάμαρα. Ελπίζουμε ότι θα σας βοηθήσει να αρχίσετε να βλέπετε τον εαυτό σας από άλλη οπτική γωνία – αγαπόντας το πώς δείχνετε και το πώς αισθάνεστε».
«Η εκστρατεία του Weight Watchers Black φαίνεται ότι προσπαθεί να πουλήσει την ιδέα ότι οι παχύσαρκοι δεν έχουν τη βέλτιστη σεξουαλική ζωή και ότι θα έχουν αν χάσουν βάρος. Είναι βασισμένη στην ντροπή, τον στιγματισμό και τα στερεότυπα», έγραψε ένας χρήστης του Twitter, ενώ κάποιος άλλος έγραψε «Πόσοι άνθρωποι σκέφτηκαν ότι είναι ΟΚ η ιδέα προτού μου στείλουν αυτή τη λάμπα στο γραφείο μου;».
Ο επικεφαλής μάρκετινγκ της Weight Watchers παραδέχθηκε ότι η λάμπα θα μπορούσε να είναι προσβλητική και έδωσε τη δική του εξήγηση: «Η εκκίνηση της καμπάνιας γίνεται σε στάδια, έτσι έχει αρχίσει η συζήτηση γι’ αυτήν, χωρίς το ολοκληρωμένο πλαίσιο».