Καθώς οι κυνικοί χλεύαζαν τη δημοτικότητα του videogame για smartphones Pokemon Go πριν από λίγους μήνες, κάποιοι προσπάθησαν να αναζητήσουν τα θετικά της όλης υπόθεσης.

Σίγουρα, εκατοντάδες εκατομμύρια παίκτες που τριγυρίζουν με τα μάτια κολλημένα στις οθόνες τους, προσπαθώντας να «πιάσουν» φανταστικά πλάσματα στο επαυξημένης πραγματικότητας παιχνίδι, είναι κάπως αστείο. Και η προσπάθειά τους για να τα πιάσουν όλα σήμαινε ότι περιστασιακά κάποιοι βρισκόταν σε μέρη που δεν θα έπρεπε, όπως στη μέση δρόμων με κίνηση. Ο κίνδυνος διάσπασης της προσοχής από το παιχνίδι και η πιθανότητα κάποιος παίκτης να βλάψει τον εαυτό του ή τους άλλους, αποδείχθηκε επίσης πολύ πραγματική.

Αλλά τουλάχιστον, είπαν οι αισιόδοξοι, οι παίκτες που αναγκαζόταν να βγουν έξω για κυνήγι Pokemon έκαναν κάποια μορφή άσκησης, περπατώντας και τρέχοντας δεξιά-αριστερά.

Τώρα όμως, μια μελέτη από το πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, που δημοσιεύτηκε στο British Medical Journal δείχνει ότι η άσκηση αυτή ήταν ένα εντελώς βραχύβιο φαινόμενο.

Το Pokemon Go απαιτεί από τους παίκτες να βγουν στους δρόμους για να προσπαθήσουν να «πιάσουν» στην οθόνη τέρατα σαν τον Pikachu και τον Snorlax σε τοποθεσίες του πραγματικού κόσμου και οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι φανατικοί του παιχνιδιού περπάτησαν κατά μέσο όρο καθημερινά επιπλέον 955 βήματα την πρώτη εβδομάδα χρήσης του παιχνιδιού.

Φαίνεται, όμως, ότι η επιπλέον άσκηση σύντομα συρρικνώθηκε και μέχρι την έκτη εβδομάδα δεν περπατούσαν περισσότερο από ό, τι ήταν προτού αρχίσουν να παίζουν το παιχνίδι.

«Το Pokemon Go έχει προταθεί για τη βελτίωση της δημόσιας υγείας με την προώθηση της σωματικής δραστηριότητας. Στο δείγμα της μελέτης μας όμως, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ο αντίκτυπος στην υγεία του Pokemon Go είναι μέτριος», έγραψαν οι συντάκτες της έκθεσης.

«Οι παρεμβάσεις που αποσκοπούν στην αύξηση του περπατήματος συνήθως αυξάνουν τον αριθμό των βημάτων κατά 2.500 ημερησίως. Ακόμη και αν μικρότερης έκτασης σωματικές δραστηριότητες μπορούν επίσης να είναι σημαντικές για τη βελτίωση της υγείας, η αύξηση των βημάτων χάρη στο Pokemon Go δεν διατηρήθηκε με την πάροδο του χρόνου. Το παιχνίδι μπορεί επίσης να συνεπάγεται κινδύνους, όπως τραυματισμούς και τροχαία ατυχήματα», προσθέτουν.

Η μελέτη εξέτασε 560 μανιώδεις παίκτες Pokemon Go που είχαν φτάσει σε «trainer level» πέντε ή υψηλότερο, οι οποίοι συγκρίθηκαν με περισσότερους από 600 ανθρώπους που δεν είχαν κατεβάσει το app. Όλοι οι συμμετέχοντες ήταν από τις ΗΠΑ, ηλικίας μεταξύ 18-35 χρονών και χρησιμοποιούσαν iPhone 6, το οποίο καταγράφει αυτόματα τον αριθμό των βημάτων που κάνει ο χρήστης του τηλεφώνου.

Η Katherine Howe, συν-συγγραφέας της έρευνας του τόνισε ωστόσο ότι παρά τα αποτελέσματα, υπήρχε ακόμη μέλλον στα επαυξημένης πραγματικότητας videogames: «Μας δίνουν έναν επιπλέον λόγο να βγούμε έξω, να περπατήσουμε και να κοινωνικοποιηθούμε. Πιστεύω λοιπόν ότι υπάρχει τεράστια δυναμική στην ανάπτυξη αυτών των παιχνιδιών για να αυξήσουν όχι μόνο τη σωματική δραστηριότητα, αλλά και να ενισχύσουν την ψυχική ευεξία, τη διάθεση και την κοινωνική αλληλεπίδραση ανθρώπων όλων των ηλικιών».