Αμερικανική έρευνα αποκαλύπτει ότι οι νέοι οδηγoί που έχουν διαγνωστεί με ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας), είναι πιο πιθανό να υιοθετήσουν επικίνδυνες συμπεριφορές, να παραβιάσουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και να εμπλακούν σε τροχαία ατυχήματα.
Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό παιδιατρικής «Pediatrics» εστιάζεται στις επικίνδυνες συμπεριφορές των ατόμων με ΔΕΠΥ (υπέρβαση ορίων ταχύτητας, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή αλλων ουσιών, μη χρήση ζωνών ασφαλείας), αναλύοντας τα είδη των τρακαρισμάτων στα οποία εμπλέκονται συχνότερα.
Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία από 14.936 νέους που νοσηλεύτηκαν στο Νοσοκομείο Παίδων της Φιλαδέλφειας στο Νιου Τζέρσι και είχαν πάρει δίπλωμα μεταξύ 2004 – 2014. Επίσης συνέλεξαν στοιχεία από την αστυνομία για τις παραβάσεις και τα τροχαία που έγιναν κατά την ίδια χρονική περίοδο. Εντόπισαν 1.769 νέους που είχαν διαγνωσθεί με ΔΕΠΥ και συνέκριναν αυτή την ομάδα με άτομα που δεν είχαν αντίστοιχη διάγνωση.
Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι, παρά το γεγονός ότι κατά τον πρώτο μήνα μετά την απόκτηση διπλώματος τα τροχαία ήταν γενικά αυξημένα, το ποσοστό ήταν 62% υψηλότερο για τα άτομα με ΔΕΠΥ, συγκριτικά με εκείνα χωρίς ΔΕΠΥ. Επίσης ο κίνδυνος τροχαίου ήταν 37% μεγαλύτερος για τα άτομα με ΔΕΠΥ ανεξαρτήτως ηλικίας μέσα στα τέσσερα πρώτα χρόνια μετά τη χορήγηση άδειας οδήγησης. Παράλληλα, το ποσοστό εμπλοκής σε τροχαία σχετικά με το αλκοόλ ήταν 109% υψηλότερο στα άτομα με ΔΕΠΥ, κάτι που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό.
Η δρ. Άλισον Ε. Κάρι, επικεφαλής της μελέτης, διευθύντρια Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής στο Κέντρο Έρευνας και Πρόληψης Τραυματισμών στο Νοσοκομείο Παίδων της Φιλαδέλφειας και επίκουρη καθηγήτρια Παιδιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, τόνισε ότι η λύση δεν είναι ούτε οι φαρμακευτικές αγωγές ούτε το να καθυστερούν τα άτομα με ΔΕΠΥ να πάρουν δίπλωμα, αλλά να διερευνηθούν οι λόγοι που οδηγούνται σε τροχαία και να γίνει προσπάθεια να αλλάξουν οι επικίνδυνες συμπεριφορές τους κατά την οδήγηση.