Τα παιδιά θα πρέπει να προστατεύονται από τα διαφημιστικά μηνύματα για junk food σε εφαρμογές για smartphones, social media και video blogs, υποστηρίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Η έκθεση του Οργανισμού προειδοποιεί τους γονείς ότι συχνά αγνοούν τον όγκο των εν λόγω διαφημίσεις, καθώς στοχεύουν τα παιδιά και εμφανίζονται κυρίως σε αυτά.
Ο ΠΟΥ επέκρινε επίσης τις κυβερνήσεις για την αποτυχία να συμβαδίσουν με τον επαναστατικό τρόπο με τον οποίο τα νέα μέσα επικοινωνίας προσεγγίζουν τους ανθρώπους. Οι παιδίατροι τονίζουν ότι απαιτούνται αυστηρά μέτρα για να καταπολεμηθεί η παιδική παχυσαρκία.
Η έκθεση κατηγόρησε κάποιους video bloggers – ή vloggers – οι οποίοι πληρώνονται από τους από εταιρείες junk food για να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Παραθέτει επίσης μια ανάλυση που έγινε στις ΗΠΑ η οποία υποστηρίζει ότι οι vloggers έχουν τώρα μεγαλύτερη επιρροή στην προώθηση εμπορικών σημάτων από τις κινηματογραφικές ταινίες ή την τηλεόραση, επειδή οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τις εκπομπές τους ως πιο αυθεντικές.
Διατύπωσε επίσης ανησυχίες για τον τρόπο με τον οποίο αλυσίδες γρήγορου φαγητού προσελκύουν τα παιδιά στα καταστήματά τους, παραδείγματος χάρη καθιστώντας τα σημαντικές τοποθεσίες για παιχνίδια επαυξημένης πραγματικότητας όπως το Pokemon Go, ενώ παράλληλα συλλέγουν με παρόμοιους τρόπους δεδομένα για τα παιδιά – την ηλικία, τις προτιμήσεις και την τοποθεσία που βρίσκονται – για να στοχεύσουν καλύτερα τις διαφημίσεις τους.
Ο Δρ Joao Breda, διευθυντής προγράμματος του ΠΟΥ για τη διατροφή, τη σωματική άσκηση και την παχυσαρκία, δήλωσε: «Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι πολύ γρήγορη και γνωρίζουμε ότι οι υπάρχουσες νομοθεσίες έχουν κενά που αφήνουν ακάλυπτα τα παιδιά. Πιστεύουμε ότι το θέμα είναι μεγάλα, αλλά οι γονείς δεν γνωρίζουν αρκετά και δεν συνειδητοποιούν πόσο εκτίθενται τα παιδιά τους. Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι τα νέα ψηφιακά μέσα είναι πιο επικίνδυνο από τα παραδοσιακά, όπως η τηλεόραση».
Ορισμένες χώρες έχουν θεσπίσει κανόνες για την προστασία των παιδιών από τη διαφήμιση junk food, όπως απαγόρευση προβολής κατά τη διάρκεια παιδικών προγραμμάτων, ωστόσο, η έκθεση τονίζει ότι τα εν λόγω μέτρα έχουν «αποτύχει να συμβαδίσουν με τον ρυθμό και την έκταση της αλλαγής στα μέσα μαζικής επικοινωνίας».