Όσοι επιθυμούν να χάσουν βάρος πρέπει να μείνουν μακριά από τους influencers στα social media  που ισχυρίζονται ότι έχουν την τέλεια και αποτελεσματικότερη δίαιτα, λένε οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Γλασκώβης.

Ομάδα επιστημόνων του συγκεκριμένου πανεπιστημίου διαπίστωσε ότι μόνο ένας από τους εννέα κορυφαίους bloggers του Ηνωμένου Βασιλείου που ισχυρίζονταν ότι κατέχουν τρόπους διαχείρισης βάρους, παρείχαν πραγματικά ακριβείς και αξιόπιστες πληροφορίες.

Οι ερευνητές μελέτησαν τους πιο δημοφιλείς influencers της χώρας, δηλαδή σε εκείνους που είχαν περισσότερους από 80.000 followers σε τουλάχιστον έναν ιστότοπο κοινωνικού μέσου ενημέρωσης και με ενεργό ιστολόγιο διαχείρισης βάρους.

Η επικεφαλής της ομάδας Christina Sabbagh δήλωσε τα εξής: «Διαπιστώσαμε ότι τα περισσότερα blogs δεν μπορούσαν να θεωρηθούν αξιόπιστες πηγές πληροφοριών για τη διαχείριση του βάρους, καθώς συχνά παρουσίαζαν προσωπικές γνώμες ως επιστημονικά γεγονότα. Αυτό είναι δυνητικά επιβλαβές, καθώς αυτά τα blogs προσεγγίζουν τόσο ευρύ κοινό».

Αν και οι σταρς των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης δεν κατονομάζονται στη μελέτη, τα blogs από εννέα κορυφαίους influencers αναλύθηκαν και βαθμολογήθηκαν με 12 κριτήρια για να αξιολογηθεί η αξιοπιστία τους. Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης τις τελευταίες 10 συνταγές  από κάθε ιστολόγιο.Τα ευρήματα – που παρουσιάστηκαν στο φετινό Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία (ECO) στη Γλασκώβη – έδειξαν ότι η πλειοψηφία των bloggers απέτυχε σε βασικούς τομείς.

Πέντε από αυτούς παρουσίαζαν την γνώμη τους ως γεγονός ή δεν είχαν τεκμηριωμένες αναφορές για τους διατροφικούς τους ισχυρισμούς. Στις συνταγές που εξετάστηκαν κανένας blogger δεν πληρούσε τα διατροφικά επιστημονικά κριτήρια. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα blogs των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης δεν είναι αξιόπιστες πηγές για τη διαχείριση του βάρους.

Ο Tam Fry, πρόεδρος του National Obesity Forum (Εθνικού Φόρουμ για την Παχυσαρκία), τόνισε ότι η μελέτη προσθέτει νέα στοιχεία για την καταστροφική δύναμη των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης αφού οποιοσδήποτε μπορεί να ανεβάσει ό, τι θέλει και να επηρεάσει τους followers. Οι bloggers φυσικά θα υπερασπιστούν το δικαίωμά τους στην ελευθερία του λόγου, συνέχισε ο ίδιος, αλλά η δημοσίευση συμβουλών που είναι για πέταμα είναι ανεπίτρεπτη.