Το Facebook έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, για τον εντοπισμό χρηστών του που μπορεί να διατρέχουν κίνδυνο αυτοκτονίας. Το κοινωνικό δίκτυο έχει αναπτύξει αλγορίθμους που εντοπίζουν προειδοποιητικά σημάδια σε posts χρηστών και σχόλια που αφήνουν σε αυτά φίλοι τους.
Μετά την επιβεβαίωση από τους ανθρώπους της ομάδας επιθεώρησης του Facebook, η εταιρεία έρχεται σε επαφή με τους χρήστες που πιστεύεται ότι βρίσκονται σε κίνδυνο αυτοτραυματισμού για να τους προτείνουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να ζητήσουν βοήθεια.
Το εργαλείο προς το παρόν δοκιμάζεται μόνο στις ΗΠΑ και σηματοδοτεί την πρώτη χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης για τον έλεγχο μηνυμάτων στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο.
Ο ιδρυτής του Facebook Mark Zuckerberg ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι ελπίζει να χρησιμοποιήσουν αλγορίθμους για τον εντοπισμό ανησυχητικών δημοσιεύσεων, μεταξύ άλλων και από τρομοκράτες.
Το Facebook ανακοίνωσε επίσης νέους τρόπους για την αντιμετώπιση της αυτοκτονικής συμπεριφοράς στο Facebook Live –το εργαλείο ζωντανής μετάδοσης του δικτύου- και έχει συνεργαστεί με αρκετές οργανώσεις ψυχικής υγείας των ΗΠΑ, ώστε να επιτρέπει ευάλωτους χρήστες να επικοινωνούν μαζί τους μέσω του Messenger.
Το Facebook προσφέρει συμβουλές σε χρήστες που πιστεύεται ότι είναι σε κίνδυνο αυτοκτονίας εδώ και χρόνια, αλλά μέχρι τώρα βασιζόταν σε άλλους χρήστες που θα έπρεπε να αναφέρουν το ζήτημα, κάνοντας αναφορά σε κάποιο post. Όμως πλέον έχουν εξελιχθεί οι αλγόριθμοι αναγνώρισης προτύπων, οι οποίοι μπορούν να «μαθαίνουν» από παραδείγματα προηγούμενων ανησυχητικών posts, όπως αυτά που αναφέρονται στη θλίψη και τον πόνο, για παράδειγμα ή σχόλια από φίλους, όπως «Είσαι καλά;» ή «Ανησυχώ για εσένα».
Μόλις κάποιο παρόμοιο post εντοπίζεται από την τεχνητή νοημοσύνη, αποστέλλεται για ταχεία εξέταση στην ειδική ομάδα του Facebook.
«Γνωρίζουμε ότι η ταχύτητα είναι κρίσιμος παράγοντας σε τέτοιες καταστάσεις», ανέφερε η product manager του Facebook Vanessa Callison-Burch.
Ο διευθυντής της Εθνικής Γραμμής Πρόληψης Αυτοκτονιών των ΗΠΑ επαίνεσε την προσπάθεια, αλλά είπε ότι ελπίζει πως το Facebook θα κάνει τελικά περισσότερα από το να δίνει συμβουλές, επικοινωνώντας απευθείας με εκείνους που θα μπορούσαν να βοηθήσουν. «Είναι κάτι που έχουμε συζητήσει με το Facebook», είπε ο Δρ John Draper.
Η Callison-Burch αναγνώρισε ότι η επαφή από φίλους ή την οικογένεια είναι συνήθως πιο αποτελεσματική από ένα μήνυμα από το Facebook, αλλά πρόσθεσε ότι δεν είναι πάντα σωστό να τους ενημερώνει το δίκτυο. «Είμαστε ευαίσθητοι στην ιδιωτική ζωή και νομίζω ότι δεν γνωρίζουμε πάντα τη δυναμική μεταξύ των ανθρώπων και των φίλων τους, έτσι προσπαθούμε να κάνουμε κάτι που να προσφέρει υποστήριξη και επιλογές», είπε.