Πολλά έχουν γραφτεί και ειπωθεί για τη θετική επίδραση που μπορεί να έχει το νερό στον οργανισμό μας και μία από τις πλέον συνηθισμένες συμβουλές δίαιτας και διατροφής είναι να πίνουμε περισσότερο νερό. Τώρα, μια έρευνα από το πανεπιστήμιο του Ιλλινόις παρέχει ορισμένα επιπλέον στοιχεία που θα μας παρακινήσουν να κάνουμε την… τιτάνια προσπάθεια για να πιούμε ακόμη ένα ποτήρι νερό.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ανεβάζοντας το ποσοστό του απλού νερού που καταναλώνουμε κατά μία μόνο ποσοστιαία μονάδα – ναι, σωστά διαβάσατε, κατά μόλις 1% – μειώνουμε τον αριθμό των θερμίδων, τη ζάχαρη, το αλάτι και τη χοληστερόλη που προσλαμβάνουμε! Όσοι μάλιστα αύξησαν την κατανάλωση κατά ένα ή δύο ποτήρια, είδαν τα οφέλη αυτά να αυξάνονται σημαντικά.
Όπως αναφέρεται στην επιθεώρηση Journal of Nutrition and Dietetics, οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία για την κατανάλωση νερού από 18.311 ενήλικες, τα οποία προήλθαν από αμερικανική έρευνα για την υγεία και τη διατροφής από το 2005 έως το 2012. Ο επικεφαλής ερευνητής Ruopeng An διαπίστωσε ότι ο μέσος ενήλικας καταναλώνει 4,2 ποτήρια νερού βρύσης καθημερινά – το τσάι και ο καφές δεν προσμετρήθηκαν σε αυτό το σύνολο.
Αυτή η ποσότητα αποτελούσε το 30% της συνολικής διατροφικής πρόσληψης νερού των ενηλίκων, η οποία περιλάμβανε και άλλα ποτά. Όμως μόνο «μία επιπλέον ποσοστιαία μονάδα στο ποσοστό της καθημερινής κατανάλωσης απλού νερού στη συνολική διατροφική πρόσληψη» είχε ως αποτέλεσμα την πρόσληψη 8,58 λιγότερων θερμίδων, 0,74 λιγότερων γραμμαρίων ζάχαρης, 9,8 λιγότερων χιλιοστόγραμμα αλατιού και 0,88 λιγότερων γραμμαρίων χοληστερόλης.
Τα νούμερα μοιάζουν ελάχιστα αλλά ας τα δούμε με άλλο μάτι: με δύο ή τρία επιπλέον ποτήρια νερό, προσλαμβάνουμε 205 λιγότερες θερμίδες, 18 λιγότερα γραμμάρια ζάχαρης, 235 λιγότερα χιλιοστόγραμμα νατρίου και 21 λιγότερα γραμμάρια χοληστερόλης.
Τα στοιχεία είναι ανεξάρτητα από τη φυλή, την εθνικότητα, το φύλο και το εισόδημα, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα μπορούσαμε απλώς να «προωθήσουμε την κατανάλωση νερού σε διάφορες υποομάδες του πληθυσμού, χωρίς ανησυχίες σχετικά με το μήνυμα και την ανάγκη διαφορετικής στρατηγικής», δήλωσε ο An.