Οι εταιρείες social media θα πρέπει να επιβάλλουν απαγορεύσεις για «ανεύθυνες και μη ασφαλείς» διαφημίσεις που προωθούν διάφοροι celebrities για μεθόδους απώλειας βάρους, υποστηρίζει ένας καταξιωμένος επιστήμονας.

Ο καθηγητής Stephen Powis, ιατρικός διευθυντής του ΕΣΥ της Αγγλίας σημειώνει ότι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram έχουν ευθύνη όσον αφορά την προστασία της ευημερίας των νεότερων χρηστών τους και ότι οι διαφημίσεις για προϊόντα αδυνατίσματος όπως τσάγια αποτοξίνωσης και χάπια διατροφής μπορούν να έχουν καταστροφικές συνέπειες.

«Αν ένα προϊόν ακούγεται σαν να είναι πολύ καλό για να είναι αληθινό, τότε πιθανότατα δεν είναι», έγραψε σε άρθρο στην Daily Telegraph. «Οι κίνδυνοι από τη γρήγορη απώλεια βάρους ξεπερνούν τα οφέλη και η διαφήμιση αυτών των προϊόντων χωρίς προειδοποιήσεις για την υγεία είναι καταστροφική», συμπλήρωσε.

Ο Powis συνέχισε σημειώνοντας ότι οι celebrities με μεγάλη επιρροή που προωθούν τέτοια προϊόντα «απογοητεύουν τους ίδιους τους ανθρώπους που τους βλέπουν ως πρότυπα».

«Οι εταιρείες social media έχουν την υποχρέωση να εξοβελίσουν την τακτική ατόμων και εταιρειών που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα τους για να απευθύνουν σε νέους προϊόντα που είναι γνωστό ότι κρύβουν κινδύνους υγείας», πρόσθεσε.

Τα τσάγια αποτοξίνωσης είναι ένα από τα προϊόντα «άμεσης δράσης» των οποίων η δημοτικότητα έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, χάρη σε προσοδοφόρες συμφωνίες χορηγίας με δημοφιλείς celebrities με μεγάλο αριθμό οπαδών στα social media. Παρά το γεγονός ότι διαφημίζονται ως «φυσικά», πολλοί περιέχουν καθαρτικό από τα φύλλα και τους καρπούς του φυτού σέννα (φύλλα Αλεξανδρείας).

Τον Ιανουάριο, η Lucy Mecklenburgh, πρώην παίκτρια του reality show «The only way is Essex», προέτρεψε τους follower της να απομακρυνθούν από αυτά τα τσάγια, υποστηρίζοντας ότι τα περισσότερα από αυτά απλώς «θα σας κάνουν μόνο να πηγαίνετε στην τουαλέτα».

Η Kim Kardashian έχει βρεθεί στο επίκεντρο της κριτικής για την προώθηση παρόμοιων προϊόντων στο Instagram, όπου έχει 126 εκατομμύρια followers. Πέρυσι, η celebrity επικρίθηκε επειδή διαφήμισε γλειφιτζούρια που καταστέλλουν την όρεξη, γράφοντας, «Ε, παιδιά… η @flattummyco μόλις λανσάρισε ένα νέο προϊόν. Είναι γλειφιτζούρια καταστολής της όρεξης και είναι κυριολεκτικά εξωπραγματικές», σε ένα post που σήμερα έχει διαγραφεί.

Τότε, η ηθοποιός Jameela Jamil, ο οποίος διαχειρίζεται έναν λογαριασμό στο Instagram που προωθεί την θετική εικόνα σώματος και ονομάζεται I Weigh, χαρακτήρισε την Kardashian ως «τραγική και τοξική επίδραση στα νεαρά κορίτσια».