Πανικός έχει καταλάβει τους κατοίκους της πρωτεύουσας της Ινδίας, καθώς οι άνθρωποι στο Δελχί ξύπνησαν την Τρίτη το πρωί κάτω από ένα πυκνό γκρίζο νέφος. Η ορατότητα ήταν απελπιστικά κακή, καθώς τα επίπεδα μόλυνσης ξεπέρασαν κατά 30 φορές το όριο ασφαλείας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας σε ορισμένες περιοχές.
Ο Ιατρικός Σύλλογος της Ινδίας δήλωσε ότι πρόκειται για «κατάσταση έκτακτης ανάγκης» και κάλεσε την κυβέρνηση να «καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να περιορίσει αυτή την απειλή».
Οι κάτοικοι της πόλης δημοσίευσαν δραματικές εικόνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που δείχνουν την έκταση και τη σοβαρότητα του προβλήματος. Όπως ήταν αναμενόμενο, πολλοί χρήστες διαμαρτυρήθηκαν για δυσκολίες στην αναπνοή.
Το επίπεδο των αιωρούμενων σωματιδίων PM 2,5 που εισέρχονται βαθιά στους πνεύμονες έφτασαν τα 700 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο σε ορισμένες περιοχές την Τρίτη, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του συστήματος παρακολούθησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Ο ιατρικός σύλλογος της χώρας συνέστησε επίσης να ακυρωθεί ο ημιμαραθώνιος της πόλης, που πρόκειται να διεξαχθεί στις 19 Νοεμβρίου, ενώ ζητήθηκε και από τον υπουργό Παιδείας να εξεταστεί το ενδεχόμενο να κλείσουν τα σχολεία για λίγες μέρες.
Το Δελχί βλέπει τα επίπεδα ρύπανσης να ανεβαίνουν τον χειμώνα, λόγω των αγροτών στα γειτονικές επαρχίες Πουντζάμπ και Χαριανά, που βάζουν φωτιά στα χωράφια τους για να τα καθαρίσουν. Οι ακτιβιστές λένε ότι έχουν γίνει ελάχιστα πράγματα για να σταματήσει αυτή η πρακτική, παρά το γεγονός ότι το Δελχί αντιμετωπίζει τις σοβαρές επιπτώσεις της ρύπανσης εδώ και αρκετά χρόνια.
Η χαμηλή ταχύτητα του ανέμου, η σκόνη από τα χιλιάδες εργοτάξια, η καύση των απορριμμάτων της πρωτεύουσας και τα πυροτεχνήματα που χρησιμοποιούνται συχνά-πυκνά σε φεστιβάλ συμβάλλουν επίσης στην αύξηση των επιπέδων ρύπανσης.
Η κυβέρνηση θέσπισε ένα σχέδιο τον Οκτώβριο, για την καταπολέμηση ορισμένων εξ αυτών των προβλημάτων. Το σχέδιο περιλαμβάνει περιορισμούς στην κυκλοφορία των οχημάτων και διακοπή της λειτουργίας ενός μεγάλου εργοστασίου ηλεκτροπαραγωγής. Το περασμένο έτος, δοκιμάστηκε ένα σύστημα τύπου «μονά-ζυγά» για την κυκλοφορία των οχημάτων, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η ρύπανση.
Όμως όπως αποδείχθηκε περίτρανα, κανένα μέτρο δεν είχε πολύ μεγάλη επίδραση.