Η διαταραχή του gaming πρόκειται σύντομα να χαρακτηριστεί ως διαταραχή ψυχικής υγείας για πρώτη φορά. Η Διεθνής Ταξινόμηση Νοσημάτων (International Classification of Diseases)  είναι ένα διαγνωστικό εγχειρίδιο που δημοσιεύεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Η ενδέκατη έκδοση του εγχειριδίου πρόκειται να δημοσιευθεί το 2018 και θα συμπεριλάβει τη διαταραχή του gaming ως μια σοβαρή κατάσταση υγείας που θα παρακολουθείται.

Η διατύπωση της διαταραχής του gaming δεν έχει ακόμη αποκαλυφθεί. Ωστόσο, το προσχέδιο σκιαγραφεί τα κριτήρια που απαιτούνται για να προσδιοριστεί αν κάποιος μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει πρόβλημα ψυχικής υγείας από την υπερβολική ενασχόληση με τα video games.

Ο Vladimir Poznyak, μέλος του Τμήματος Ψυχικής Υγείας και Κατάχρησης Ουσιών του ΠΟΥ, μίλησε για τη σημασία της αναγνώρισης της διαταραχής του gaming ως σημαντικό θέμα: «Οι επαγγελματίες υγείας θα πρέπει να αναγνωρίσουν ότι η διαταραχή του gaming μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για την υγεία», ανέφερε. «Οι περισσότεροι άνθρωποι που παίζουν βιντεοπαιχνίδια δεν έχουν τη διαταραχή, όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι που πίνουν αλκοόλ δεν έχουν πρόβλημα με το αλκοόλ. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, η υπερβολική χρήση μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις».

Πέρυσι, ερευνητές από το Ινστιτούτο Διαδικτύου του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης ανέλαβαν μια μελέτη για να ερευνήσουν το ποσοστό των παικτών που είναι εθισμένοι στα βιντεοπαιχνίδια. Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο αμερικανικό περιοδικό Psychiatry, διαπίστωσε ότι μόνο το 2 έως 3% των 19.000 ανδρών και γυναικών από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά και τη Γερμανία παραδέχθηκαν ότι υπέστησαν πέντε ή περισσότερα από τα συμπτώματα που περιγράφονται στη λίστα ελέγχου της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Ένωσης.

Πριν από λίγα χρόνια, η Αμερικανική Ψυχιατρική Ένωση δημιούργησε μια λίστα με εννέα τυποποιημένα συμπτώματα που θα μπορούσαν να καθορίσουν τη «διαταραχή παιχνιδιών διαδικτύου». Περιλαμβάνει συμπτώματα όπως άγχος, σύνδρομο στέρησης και αντικοινωνική συμπεριφορά.

Ο Δρ Andrew Przybylski, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, είπε: «Αυτά είναι τα πρώτα ευρήματα από ένα έργο μεγάλης κλίμακας για τη συγκέντρωση ισχυρών στοιχείων, σχετικά με το πιθανό νέο πρόβλημα υγείας της διαταραχής του gaming. Σε αντίθεση με ό,τι προβλεπόταν, η μελέτη δεν βρήκε σαφή σχέση μεταξύ δυνητικού εθισμού και αρνητικών επιπτώσεων στην υγεία. Ωστόσο, χρειάζεται περισσότερη έρευνα βασισμένη σε ανοιχτές και στιβαρές επιστημονικές πρακτικές, για να μάθουμε αν τα παιχνίδια είναι τόσο εθιστικά, όσο φοβούνται πολλοί».