Η φροντίδα των παιδιών είναι μια υπεύθυνη και απαιτητική εργασία, η οποία απαιτεί απεριόριστα αποθέματα υπομονής, προσοχής και συγκέντρωσης.
Για τους γονείς που επιλέγουν να προσλάβουν επαγγελματική βοήθεια για να φροντίσουν τα παιδιά τους, είναι φυσικό να περιμένουν από τις νταντάδες να παραμένουν εστιασμένες στο έργο τους ανά πάσα στιγμή.
Γι’ αυτό, αρκετές οικογένειες στη Μεγάλη Βρετανία απαγορεύουν στις νταντάδες τους να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας, εξαιτίας του φόβου ότι είναι τους αποσπάται πολύ η προσοχή, ενώ φροντίζουν τα παιδιά τους.
Πολλοί έχουν διαπιστώσει ότι η αυξανόμενη δημοτικότητα των social media τα τελευταία χρόνια έχει διαταράξει την ικανότητα των νταντάδων τους να επιβλέπουν αποτελεσματικά τα παιδιά τους. Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι ο μέσος Βρετανός ελέγχει το τηλέφωνό του περίπου 28 φορές την ημέρα, που ισοδυναμεί με περισσότερες από 10.000 φορές τον χρόνο.
Οι επαγγελματικές υπηρεσίες φύλαξης παιδιών, όπως οι Abbeville Nannies, έχουν καταβάλει προσπάθειες να περιορίσουν το χρόνο που αφιερώνουν οι νταντάδες-υπάλληλοί τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με την εισαγωγή κανονισμών σχετικά με τη χρήση των smartphones. Η Kate Baker, συνιδρυτής των Abbeville Nannies, δήλωσε ότι τους τελευταίους τρεις μήνες περίπου 20 γονείς ζήτησαν να προστεθούν ρήτρες για τη χρήση smartphone στις συμβάσεις εργασίας που δόθηκαν στις νταντάδες τους.
«Οι γονείς λένε, “Δεν θέλουμε να στέλνετε γραπτά μηνύματα στους φίλους σας ή να είστε συνεχώς στο τηλέφωνό σας ενώ φροντίζετε τα παιδιά μας”», εξήγησε.
Η Louise Taylor, διεθνής σύμβουλος στο Kensington Nannies, λέει ότι οι γονείς δεν θέλουν οι άνθρωποι που συναντούν τις νταντάδες τους να πιστεύουν ότι δεν είναι ικανές να φροντίσουν τα παιδιά τους σωστά. «Το θέμα είναι να σταματήσει αυτό το πράγμα όπου ένας γείτονας λέει, “Είδα την νταντά σου να περπατάει στο δρόμο και μιλούσε στο τηλέφωνο και δεν πρόσεχε το παιδί”», είπε.
Οι νταντάδες που έχουν προσληφθεί μέσω των Kensington Nannies δεσμεύονται από μια ρήτρα για τη χρήση social media στα συμβόλαιά τους, η οποία διευκρινίζει ότι πρέπει να έχουν το προσωπικό τους τηλέφωνο μακριά κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας και να χρησιμοποιούν μόνο το κινητό τηλέφωνο που τους παρέχεται.