Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπέγραψε συμφωνία με την εταιρία IMPS, στην οποία «ανήκουν» τα στρουμφάκια προκειμένου να χρησιμοποιήσει τις εικόνες τους στην προώθηση της καμπάνιας «Global Beach Clean-up» για το 2019.
Το σύνθημα της καμπάνιας είναι: «Smurfing our blue planet: European Union and Smurfs team up to protect the ocean»
Η ΕΕ θα ενθαρρύνει τις πρεσβείες της σε όλο τον κόσμο και τις αντιπροσωπείες της στα κράτη μέλη να οργανώσουν εκδηλώσεις για τον καθαρισμό των παραλιών μαζί με τοπικούς οργανισμούς, σχολεία κ.ά. με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καθαρισμού των Ακτών (21 Σεπτεμβρίου).
Το 2018, πάνω από 70 δράσεις και σχεδόν 3.000 άτομα συμμετείχαν στην εκστρατεία «EU Beach Clean-up», που διοργάνωσαν από κοινού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ). Η φιλοδοξία για το 2019 είναι ακόμη μεγαλύτερη, αναφέρει ο Κρίστιαν Λεφλέρ, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ΕΥΕΔ, σημειώνοντας ότι «μέσω των αντιπροσωπειών της ΕΕ θα ενθαρρύνουμε τα παιδιά, τους νέους και τους ενήλικες όλων των χωρών να ακολουθήσουν το παράδειγμα των «στρουμφ» και να φροντίσουν τον «μπλε πλανήτη μας»».
Σύμφωνα με την Επιτροπή, η περσινή εκστρατεία είχε σημαντικό αντίκτυπο. Μόνο στη Μοζαμβίκη και τη Σενεγάλη, οι αντιπροσωπείες της ΕΕ απέσυραν 10 τόνους απορριμμάτων από τις ακτές σε μία ημέρα. «Με την οργάνωση αυτών των δραστηριοτήτων θέλουμε να αυξήσουμε την παγκόσμια ευαισθητοποίηση σχετικά με την κατάσταση των ωκεανών, καθώς και την ατομική μας ευθύνη για τη φροντίδα τους», σχολιάζει ο Γενικός Διευθυντής Θαλάσσιων Υποθέσεων και Αλιείας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ζοάο Αγκιάρ Ματσάντο.
«Οι συμμετέχοντες θα βρουν πολύ γνωστά πράγματα στην παραλία: πλαστικά μπουκάλια, αποτσίγαρα, περιτυλίγματα. Ο καθαρισμός τους μπορεί να μας βοηθήσει να σκεφτούμε τις δικές μας καθημερινές συνήθειες και συμπεριφορά», προσθέτει.
Ωστόσο, η Επιτροπή σημειώνει πως όσο σημαντική κι αν είναι η προσφορά των πολιτών δεν φτάνει για να λυθεί το πρόβλημα.