Περίπου ένα στα τέσσερα παιδιά έχουν βιώσει μια μορφή διαδικτυακού εκφοβισμού (cyberbulling) τους τελευταίους 12 μήνες, όπως αποκάλυψε νέα έρευνα.

Η Ofcom, η ρυθμιστική αρχή επικοινωνιών της Μεγάλης Βρετανίας, πραγματοποίησε μελέτη σε συνεργασία με το γραφείο του Επιτρόπου Πληροφόρησης (ICO) για τη χρήση του Διαδικτύου.

Τα στοιχεία τους, τα οποία δημοσιεύθηκαν στην πρώτη ετήσια εθνική έκθεση της Ofcom, έδειξαν ότι το 23% των παιδιών έχουν υποστεί cyberbullying τον περασμένο χρόνο, ενώ το 39% έχουν εκτεθεί σε επιθετική γλώσσα στο διαδίκτυο. Επίσης, περίπου το ένα στα τρία παιδιά έλαβαν ανεπιθύμητα αιτήματα φιλίας online, ενώ το ένα πέμπτο ενοχλήθηκε από τρολ.

Η Ofcom και η ICO διεξήγαγαν τη μελέτη αναλύοντας τις απαντήσεις από μια έρευνα σε 2.047 ενήλικες χρήστες του Διαδικτύου και 10.001 παιδιά ηλικίας μεταξύ 12 και 15 ετών. Σχεδόν το 80% των παιδιών δήλωσαν ότι είχαν μια «δυνητικά επιβλαβή εμπειρία στο διαδίκτυο» κατά το παρελθόν έτος. Η πλειοψηφία αυτών των επιβλαβών online εμπειριών –το 24%- συνέβη στο Facebook, το 12% στο Instagram και το 8% στο Snapchat.

Ο Tony Stower, επικεφαλής παιδικής ασφάλειας στο διαδίκτυο της NSPCC (Εθνικής Ένωσης για την Πρόληψη της Βαναυσότητας στα Παιδιά), δήλωσε ότι είναι «ζωτικής σημασίας» για τους νεαρούς χρήστες του διαδικτύου να «αποκομίσουν τα οφέλη του διαδίκτυου, χωρίς να εκτεθούν σε απαράδεκτες βλάβες».

«Είναι αυτονόητο ότι οι εταιρείες τεχνολογίας δεν θα προστατεύσουν τους νέους χρήστες από μόνες τους και για άλλη μια φορά παροτρύνουμε την κυβέρνηση να προχωρήσει γρήγορα στην εφαρμογή νέων νόμων, με αυστηρές κυρώσεις για τις εταιρείες που δεν καταφέρνουν να κρατήσουν τα παιδιά ασφαλή», δήλωσε ο Stower.

Εκτός από το βαθμό στον οποίο τα παιδιά βιώνουν cyberbullying, η μελέτη ανέδειξε επίσης το χρονικό διάστημα που οι ενήλικες περνούν στο ίντερνετ σε καθημερινή βάση. Η έκθεση ανέφερε ότι οι ενήλικες δαπανούσαν κατά μέσο όρο τρεις ώρες και 15 λεπτά καθημερινά online το τελευταίο έτος, μια αύξηση 11 λεπτών σε σχέση με τον μέσο χρόνο που αφιερώθηκε στο διαδίκτυο το 2017.

Οι παράγοντες για την αύξηση αυτή περιελάμβαναν την υψηλή ταχύτητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, την εντονότερη χρήση των social media και την ευρεία χρήση των smartphones. Η μελέτη αποκάλυψε ότι οι χρήστες του Facebook δαπανούν κατά μέσο όρο περίπου 23 λεπτά στην πλατφόρμα σε καθημερινή βάση, που αντιστοιχούν σε κάτι λιγότερο από έξι ημέρες το χρόνο.