Τα κορίτσια τα καταφέρνουν καλύτερα απ’ ό,τι τα αγόρια στα σχολικά τεστ μακράς χρονικής διάρκειας σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ισπανικού Πανεπιστημίου των Βαλεαρίδων Νήσων στην Πάλμα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Nature Communications. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν στοιχεία για 74 χώρες από τα τεστ του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA), το οποίο ανά τριετία αξιολογεί τις επιδόσεις των 15χρονων μαθητών σε μαθηματικά, επιστήμες και ανάγνωση.

Η μελέτη επιβεβαίωσε ευρήματα προηγούμενων ερευνών ότι τα κορίτσια υπερτερούν των αγοριών στα τεστ κατανόησης προφορικού και γραπτού λόγου, ενώ τα αγόρια είναι καλύτερα στα μαθηματικά και στις επιστήμες. Η νέα μελέτη δείχνει ότι τα κορίτσια είναι καλύτερα από τα συνομήλικα αγόρια στο να διατηρούν τις επιδόσεις τους σε βάθος χρόνου στα τεστ κατανόησης λόγου, μαθηματικών και επιστημών.

Ενώ στα πεδία STEM (Επιστήμης – Τεχνολογίας – Μηχανικής – Μαθηματικών) τα αγόρια ξεκινούν με ένα συγκριτικό πλεονέκτημα (αυξημένη πιθανότητα σωστών απαντήσεων έναντι των συμμαθητριών τους), σε πάνω από το 20% των χωρών διαπιστώθηκε ότι έπειτα από δύο ώρες τεστ η «ψαλίδα» ανάμεσα στα δύο φύλα υπέρ των αγοριών σε μαθηματικά, φυσική και βιολογία έκλεισε σε μεγάλο βαθμό (τουλάχιστον κατά το ήμισυ) ή και αντιστράφηκε σε κάποιες περιπτώσεις υπέρ των κοριτσιών.

Σε δεύτερο στάδιο, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν όχι τεστ PISA, αλλά στοιχεία από 441 μαθηματικά τεστ διαφορετικής διάρκειας. Επιβεβαίωσαν έτσι ότι όντως τα μακρύτερης διάρκειας τεστ βοηθούν τα κορίτσια να έχουν καλύτερη επίδοση και να μικραίνουν ή και να κλείνουν την «ψαλίδα» σε σχέση με τα αγόρια.

Οι επιστήμονες δεν είναι βέβαιοι γιατί συμβαίνει αυτό, αλλά πιθανώς οφείλεται στο ότι τα κορίτσια μπορούν να διατηρήσουν περισσότερο τη συγκέντρωση, την επιμονή και την αυτοπειθαρχία τους.

Διεθνώς, ένας σχετικά χαμηλός αριθμός κοριτσιών έναντι των αγοριών επιλέγει να σπουδάσει και να εργαστεί στα πεδία STEM. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η διάρκεια των τεστ πρέπει να ληφθεί υπόψη στο μέλλον και μπορεί να συμβάλει στη μείωση αυτής της δυσαναλογίας, εφόσον οι εξετάσεις στα μαθήματα STEM διαρκούν περισσότερο.