Τα κορίτσια δεν υστερούν σε τίποτα στη μαθηματική σκέψη έναντι των αγοριών σύμφωνα με μελέτη επιστημόνων του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon (CMU) με επικεφαλής την καθηγήτρια Αναπτυξιακής Νευροεπιστήμης Τζέσικα Κάντλον. Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Science of Learning», είναι η πρώτη που βασίστηκε σε νευροαπεικόνιση ώστε να προσδιοριστεί αν υπάρχουν βιολογικές διαφορές ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια σε ό,τι αφορά τις μαθηματικές ικανότητες.
Συγκεκριμένα οι ερευνητές χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) προκειμένου να καταγράψουν την εγκεφαλική δραστηριότητα 104 παιδιών (55 κορίτσια – 49 αγόρια) ηλικίας τριών ως 10 ετών ενόσω εκείνα έβλεπαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο που κάλυπτε απλά μαθηματικά θέματα, όπως η πρόσθεση. Οι επιστήμονες συνέκριναν τις τομογραφίες αγοριών και κοριτσιών αναζητώντας τυχόν διαφορές στον εγκέφαλο των δύο φύλων. Επιπλέον, εξέτασαν την ωριμότητα του εγκεφάλου των παιδιών συγκρίνοντας τις τομογραφίες τους με εκείνες μιας ομάδας 63 ενηλίκων, ανδρών και γυναικών, που παρακολούθησαν το ίδιο ακριβώς βίντεο.
Με βάση την ανάλυση των απεικονιστικών εξετάσεων η ερευνητική ομάδα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν εμφανίζονταν διαφορές στον τρόπο που ο εγκέφαλος αγοριών και κοριτσιών επεξεργαζόταν τα μαθηματικά. Επιπροσθέτως η ωριμότητα του εγκεφάλου αγοριών και κοριτσιών ήταν στατιστικώς ισοδύναμη σε σύγκριση με εκείνη της ομάδας των ενηλίκων (τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών).
«Δεν είναι μόνο ότι αγόρια και κορίτσια χρησιμοποιούν το “δίκτυο των μαθηματικών” με τους ίδιους τρόπους αλλά και το ότι οι ομοιότητες είναι εμφανείς σε ολόκληρο τον εγκέφαλο, όπως προκύπτει από τα ευρήματα» ανέφερε η Αλίσα Κέρσι, ερευνήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Σικάγου και πρώτη συγγραφέας της μελέτης. «Τα αποτελέσματα αποτελούν σημαντική υπενθύμιση σχετικά με το ότι οι άνθρωποι περισσότερο μοιάζουν παρά είναι διαφορετικοί» προσέθεσε η ερευνήτρια.
Οι επιστήμονες συνέκριναν επίσης τα αποτελέσματα του Τεστ της Πρώιμης Ικανότητας στα Μαθηματικά, ενός τεστ που χορηγείται σε παιδιά τριών ως οκτώ ετών, μεταξύ 97 παιδιών (50 κορίτσια και 47 αγόρια) προκειμένου να αξιολογήσουν τον ρυθμό ανάπτυξης της μαθηματικής σκέψης των μικρών. Ανακάλυψαν ότι η ικανότητά τους στα μαθηματικά ήταν ισοδύναμη και δεν εμφανίζονταν διαφορές μεταξύ φύλων.
Σύμφωνα με τη δρα Κάντλον, η κοινωνία είναι εκείνη που τελικώς σπρώχνει τα κορίτσια μακριά από τα πεδία της θετικής κατεύθυνσης, και όχι ο εγκέφαλός τους. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι γονείς αλλά και δάσκαλοι αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στα αγόρια όταν ασχολούνται με τα μαθηματικά, καθώς λανθασμένα εκτιμούν ότι θα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας από τα κορίτσια.