Οι φίλοι μας στα social media είναι σίγουρο ότι μας επηρεάζουν σε διάφορα θέματα, από το τι θα φορέσουμε ως το τι ταινία θα δούμε στο σινεμά. Όμως ενδέχεται να επηρεάζουν ακόμη και τις διατροφικές μας συνήθειες, όπως αναφέρουν βρετανοί ερευνητές.

Οι επιστήμονες ζήτησαν από περίπου 400 φοιτητές να κάνουν μια εκτίμηση για το πόσα φρούτα, λαχανικά, σνακ και αναψυκτικά καταναλώνουν οι φίλοι τους στο Facebook κάθε μέρα, με βάση αυτά που ποστάρουν. Οι συμμετέχοντες που πίστευαν ότι οι φίλοι τους στα social media έτρωγαν τις συνιστώμενες πέντε ημερήσιες μερίδες φρούτων και λαχανικών, ακολουθούσαν το παράδειγμά τους και έτρωγαν μια επιπλέον μερίδα φρούτων και λαχανικών.

Παρομοίως, κατανάλωναν μια επιπλέον μερίδα ανθυγιεινών σνακ και αναψυκτικών για κάθε τρεις μερίδες που πίστευαν ότι απολάμβαναν οι online φίλοι τους.

«Η έρευνα αυτή υποδεικνύει ότι μπορούμε να επηρεαστούμε από τους φίλους μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περισσότερο από ό, τι συνειδητοποιούμε, όσον αφορά τα τρόφιμα που επιλέγουμε», δήλωσε η διδακτορική φοιτήτρια στην Ψυχολογία και εκ των συγγραφέων της μελέτης Lily Hawkins, από το Πανεπιστήμιο Aston στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας: «Φαίνεται ότι υποσυνείδητα λαμβάνουμε υπόψη μας πώς συμπεριφέρονται οι άλλοι όταν κάνουμε τις δικές μας επιλογές τροφίμων».

Τα ευρήματα προσφέρουν στοιχεία ότι ο online κοινωνικός κύκλος επηρεάζει τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων – σύμφωνα με τους ερευνητές, τα social media θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν  για να ενθαρρυνθεί η υγιεινή διατροφή: «Το συμπέρασμα είναι ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλείο για να προωθήσουμε διατροφικές συμπεριφορές μεταξύ των διαδικτυακών ομάδων και να χρησιμοποιήσουμε ενδεχομένως αυτήν τη γνώσεις ως εργαλείο για παρεμβάσεις στη δημόσια υγεία», ανέφερε η Hawkins σε δελτίο Τύπου.

Οι ερευνητές ωστόσο δεν βρήκαν κάποια σημαντική σχέση μεταξύ των διατροφικών συνηθειών των συμμετεχόντων στην έρευνα και του δείκτη μάζας σώματος, μια εκτίμηση του αν είμαστε στα σωστά κιλά, παχύσαρκοι, υπέρβαροι ή λιποβαρείς με βάση το βάρος και το ύψος. Σχεδιάζουν ωστόσο να παρακολουθήσουν επί μακρόν τους συμμετέχοντες ώστε να δουν αν η επιρροή των social media επηρεάζει με κάποιον τρόπο το βάρος.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Appetite.