Η Krispy Kreme, μια αλυσίδα καταστημάτων με ντόνατς στις ΗΠΑ, ενθουσίασε πολλούς όταν ανακοίνωσε ότι οποιοσδήποτε στις ΗΠΑ έκανε το εμβόλιο κατά της Covid-19 θα μπορούσε να λάβει δωρεάν ένα ντόνατ – μια προσφορά που θα διαρκέσει έως το τέλος του 2021.

«Όλοι βάλουμε να πάρουμε την Covid-19 πίσω μας όσο το δυνατόν γρηγορότερα και θέλουμε να υποστηρίξουμε όλους όσοι παίζουν το ρόλο τους για να κάνουν τη χώρα ασφαλή», δήλωσε ο David Skena, επικεφαλής του μάρκετινγκ της Krispy Kreme.

Για να μπερδέψει το ζήτημα περαιτέρω, η Krispy Kreme ανακοίνωσε επίσης ότι όσοι «αποφασίζουν να μην κάνουν το εμβόλιο», θα μπορούσαν επίσης να πάρουν δωρεάν ντόνατ και καφέ οποιαδήποτε Δευτέρα έως τις 24 Μαΐου. «Δεν είμαστε εδώ για να κρίνουμε. Είμαστε εδώ για να μεταδώσουμε τη χαρά», δήλωσε ένας εκπρόσωπος της Krispy Kreme.

Οι αντιδράσεις δεν άργησαν: Πολλοί ευχαρίστησαν την εταιρεία για την παροχή ενός έξτρα κινήτρου για εμβολιασμό. Άλλοι καταδίκασαν την εταιρεία για την προώθηση της κακής διατροφής, της παχυσαρκίας, της κατανάλωσης λιχουδιών ζάχαρης, αλλά και για το άτυπο ΟΚ σε εκείνους που δεν ήθελαν να εμβολιαστούν.

Ένας ιδιοκτήτης γυμναστηρίου στο Νιού Τζέρσεϊ τάχθηκε σαφώς στο πλευρό όσων δεν θέλουν να εμβολιαστούν: Ο Ian Smith είπε ότι ως απάντηση στη γενναιοδωρία του Krispy Kreme, θα προσέφερε δωρεάν συνδρομή στο γυμναστήριο σε όλους όσους δεν εμβολιάζονται. «Πιστεύουμε στην υγεία, με τον πραγματικό τρόπο – άσκηση, καλή διατροφή, άφθονη βιταμίνη D, ψευδάργυρο και ένα περιβάλλον που διώχνει το άγχος», έγραψε ο Smith, ο οποίος αυτοχαρακτηρίζεται στο Twitter ως «Πατριώτης. Ελεύθερος άνθρωπος. Μαθητής. Τοξικά αρρενωπός». Ο Smith είχε απασχολήσει την επικαιρότητα τον Μάιο, όταν οι αρχές έκλεισαν το γυμναστήριό του, αφού αρνήθηκε να το κάνει ο ίδιος, σύμφωνα με τα μέτρα κατά της πανδημίας.

Από την άλλη, η Δρ Leana Wen, πρώην επίτροπος υγείας της Βαλτιμόρτης επιδοκίμασε την Krispy Kreme για την πρωτότυπη ιδέα, αλλά σημείωσε ότι «τα ντόνατς είναι μια απόλαυση που δεν είναι καλή για την υγεία εάν τρώγεται καθημερινά»: εάν κάποιος έτρωγε το Original Glazed –το ντόνατ σήμα κατατεθέν της αλυσίδας- καθημερινά, χωρίς να αλλάξει με άλλον τρόπο τη διατροφή ή τη δραστηριότητά του, «έπαιρνε περίπου 15 κιλά μέχρι το τέλος του 2021», σημείωσε η Δρ Wen.

Ο Δρ Ashish Jha, πρύτανης της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Μπράουν, πλησίασε πιο πολύ στην πραγματικότητα, τονίζοντας ότι έγινε πολύ κακό για το τίποτα για ένα ντόνατ: «Αυτήν τη στιγμή, δεν θα ήθελα να ακούω για ντόνατς και αύξηση βάρους. Έχουμε πανδημία, άνθρωποι. Πανδημία», έγραψε στο Twitter.