Το Pinterest, το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, απαγορεύει όλες τις διαφημίσεις για απώλεια βάρους, συμπεριλαμβανομένων διαφημίσεων που εξιδανικεύουν ή υποτιμούν συγκεκριμένους τύπους σώματος, όπως ανέφερε η εταιρεία.
Το social network που βασίζεται στις εικόνες δήλωσε ότι δεν θα επιτρέπει επίσης διαφημίσεις με μαρτυρίες σχετικά με απώλεια βάρους ή προϊόντα απώλειας βάρους ή διαφημίσεις που αναφέρονται στον δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) ή σε παρόμοια θέματα.
«Αυτή η τακτική καθιστά το Pinterest τη μόνη σημαντική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που απαγορεύει όλες τις διαφημίσεις για απώλεια βάρους. Είναι μια επέκταση της πολιτικής μας για τις διαφημίσεις που απαγορεύει εδώ και πολύ καιρό τα προϊόντα ή τις αξιώσεις για απώλεια βάρους που είναι επικίνδυνα για την υγεία», δήλωσε η εταιρεία σε δημοσίευση στο blog της.
Διαφημίσεις που προωθούν υγιείς τρόπους ζωής ή υπηρεσίες και προϊόντα γυμναστικής εξακολουθούν να επιτρέπονται στην πλατφόρμα, εάν δεν «εστιάζουν στην απώλεια βάρους». Η εταιρεία είπε ότι είχε αναπτύξει την πολιτική με καθοδήγηση από την Εθνική Ένωση Διατροφικών Διαταραχών των ΗΠΑ.
Η Sarah Bromma, επικεφαλής πολιτικής της Pinterest, δήλωσε σε συνέντευξή της ότι η αλλαγή αυτή δίνει προτεραιότητα στη «συναισθηματική και ψυχική υγεία και ευεξία των χρηστών του Pinterest, ειδικά εκείνων που επηρεάζονται άμεσα από διατροφικές διαταραχές ή body shaming».
Το Pinterest αναφέρει ότι περισσότερο από το 60% των χρηστών του παγκοσμίως είναι γυναίκες. Η εταιρεία έχει από καιρό προχωρήσει στον αποκλεισμό περιεχομένου που συμβάλει στις διατροφικές διαταραχές – από το 2015 έχει αποκλείσει τις αναζητήσεις για αυτό το είδος περιεχομένου και κατευθύνει τους χρήστες σε οργανισμούς αντιμετώπισης τέτοιων προβλημάτων υγείας. Η πλατφόρμα είχε ήδη απαγορεύσει διαφημίσεις που προωθούν χάπια απώλειας βάρους και εικόνες «πριν και μετά» την απώλεια βάρους.
Τον Απρίλιο, το Instagram –ο βασικός ανταγωνιστής του Pinterest- εξέδωσε ανακοίνωση ζητώντας συγγνώμη για ένα λάθος που είχε ως αποτέλεσμα την προώθηση περιεχομένου απώλειας βάρους σε χρήστες με διατροφικές διαταραχές. Το 2019, το Instagram απέκλεισε τις διαφημίσεις που προωθούν την απώλεια βάρους και την αισθητική χειρουργική για χρήστες κάτω των 18 ετών και κατεβάζει αναρτήσεις που προωθούν περιεχόμενο που προβάλει υπερβολικές αξιώσεις για «μαγική» απώλεια βάρους.