Καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά, όλοι μας ετοιμαζόμαστε να το ρίξουμε και λίγο έξω. Αυτό σημαίνει και λουκούλλεια γεύματα, junk food και βεβαίως πολλά γλυκά. Το θέλουμε, αλλά παράλληλα ανησυχούμε: ανησυχούμε για τις επιπτώσεις που θα έχουν στη σιλουέτα μας και στις ενδείξεις της ζυγαριάς όλες αυτές οι γευστικές ατασθαλίες κατά τη διάρκεια των διακοπών. Αν αναζητάτε απλό τρόπο για να συγκρατηθείτε, υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος: τοποθετήστε έναν καθρέφτη στην τραπεζαρία σας στο ύψος του τραπεζιού – μπορεί να σας σταματήσει να απολαμβάνετε τα ανθυγιεινά τρόφιμα τόσο πολύ!
Σε μελέτη του Πανεπιστήμιο Cornell διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι θα μπορούσαν να στραφούν στην υγιεινή διατροφή, αν μπορούσαν να δουν τον εαυτό τους να τρώνε ανθυγιεινά φαγητά. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι «η παρουσία ενός καθρέφτη την ώρα της κατανάλωσης φαγητού, μπορεί να μειώσει την νοστιμιά και την ικανοποίηση που παίρνουμε από τις ανθυγιεινές τροφές και κατά συνέπεια να μειώσει την κατανάλωσή τους». Είναι μια μάλλον περίεργη ιδέα – το ότι να δούμε τον εαυτό μας να τρώει ένα μεγάλο κομμάτι τούρτας, μας δίνει το reality check που χρειαζόμαστε για να κάνουμε μια πιο υγιεινή επιλογή. Από την άλλη, είναι συναρπαστικό να σκεφτούμε ότι μια απλή αλλαγή της… οπτικής μας γωνίας μπορεί να μας βοηθήσει να αναπτύξουμε καλύτερες διατροφικές συνήθειες.
Οι 185 προπτυχιακοί φοιτητές που συμμετείχαν στην έρευνα, είχαν τη δυνατότητα επιλογής να φάνε κέικ σοκολάτα ή φρουτοσαλάτα. Η επιλογή τους αξιολογούνταν ενώ έτρωγαν σε ένα δωμάτιο χωρίς καθρέπτη και σε ένα δωμάτιο με καθρέφτη. Οι φοιτητές που έτρωγαν στο δωμάτιο με τον καθρέφτη και είχαν επιλέξει κέικ σοκολάτας, το αξιολόγησαν ως λιγότερο νόστιμο από εκείνους που το έφαγαν στο δωμάτιο χωρίς καθρέφτη. Όμως δεν συνέβη το ίδιο σε εκείνους που επέλεξαν φρουτοσαλάτα: ασχέτως σε ποιο δωμάτιο την έφαγαν, η αξιολόγησή τους για τη γεύση της φρουτοσαλάτα παρέμεινε η ίδια.
«Μια ματιά στον καθρέφτη λέει στους ανθρώπους πολλά περισσότερα από ό, τι η σωματική τους εμφάνιση. Τους επιτρέπει να δουν τον εαυτό τους αντικειμενικά και τους βοηθά να κρίνουν τους εαυτούς τους και τις συμπεριφορές τους με τον ίδιο τρόπο που κρίνουν τους άλλους», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Ata Jami, που θα δημοσιευθεί στο Journal of the Association for Consumer Research.