Γνωστές εταιρείες της σοκολατοβιομηχανίας σχεδιάζουν να μειώσουν το μέγεθος μερικών από τις πιο γνωστά προϊόντα τους κατά 20% σε μια προσπάθεια να συμμορφωθούν με τις νέες κατευθυντήριες γραμμές της Μεγάλης Βρετανίας για τον περιορισμό της ζάχαρης.
Εταιρείες όπως η Mars, η Nestle και η Cadbury σχεδιάζουν να συρρικνώσουν το μέγεθος που έχουν οι σοκολάτες τους, όπως οι Kit Kat, η Mars και η Dairy Milk, προκειμένου να μειωθεί η ποσότητα της ζάχαρης σε αυτά, μετά το σχέδιο των αρχών Υγείας για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας.
Παρά το γεγονός ότι παραγωγοί άλλων προϊόντων υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, όπως το γιαούρτι, τα ανθρακούχα ποτά και τα δημητριακά πρωινού, μπορεί να αλλάξουν τις συνταγές τους και να προσθέσουν περισσότερες τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, οι κατασκευαστές σοκολάτας έχουν προειδοποιήσει ότι αυτό θα καταστρέψει τη γεύση των προϊόντων τους – και θα μπορούσε ακόμη και να έχει μια καθαρτική επίδραση.
Μετά από συνάντηση με αξιωματούχους του δημοσίου, οι μεγάλοι κατασκευαστές συμφώνησαν να μειώσουν το μέγεθος που έχουν οι σοκολάτες τους, ώστε να αποφύγουν να κατονομαστούν και να στιγματιστούν σε μια έκθεση για την παιδική παχυσαρκία η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί τον επόμενο μήνα.
Οι εταιρείες πάντως φαίνεται ότι δεν έχουν αποφασίσει αν θα μειώσει και τις τιμές των προϊόντων τους, ανάλογα με τη μείωση του μεγέθους.
Οι στόχοι που έχουν τεθεί από τις αρχές πρόκειται να περιλαμβάνονται στην έκθεση. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ποσοστό μείωσης θα υπολογίζεται με βάση τη μέση περιεκτικότητα σε ζάχαρη ανά 100g προϊόντος ή τη μείωση του μεγέθους του προϊόντος.
Η πρόταση για τη μείωση της ζάχαρης εισήχθη για πρώτη φορά στο Ιούλιο του 2016, αλλά χαρακτηρίστηκε «αξιολύπητη» από κάποιους ακτιβιστές εναντίον της παχυσαρκίας, οι οποίοι υποστήριξαν ότι η περιεκτικότητα σε ζάχαρη στα τρόφιμα θα πρέπει να μειωθεί κατά το ήμισυ και το περιεχόμενο λίπους θα πρέπει να μειωθεί κατά 20%.
Η οργάνωση Action on Sugar (Δράση για τη ζάχαρη), δήλωσε ότι η κυβέρνηση είχε, επίσης, παραλείψει να καθορίσει ένα σχέδιο για τον έλεγχο της διαφήμισης τροφίμων: «Απλώς λέει ότι θα υπάρξει κάποια διαβούλευση, η οποία είναι μια αξιολύπητη απάντηση, δεδομένων των δισεκατομμυρίων που ξοδεύει η βιομηχανία τροφίμων στη διαφήμιση ανθυγιεινών προϊόντων σε μικρά παιδιά».
Ο πρόεδρος της οργάνωσης, καθηγητής Graham MacGregor, ειδικός στην καρδιαγγειακή ιατρική στο Πανεπιστήμιο Queen Mary είπε: «Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων σε παιδιά, είναι μια πολύ ευάλωτη ομάδα».
Επί του παρόντος, περισσότερα από ένα στα πέντε παιδιά στην Αγγλία είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα προτού αρχίσουν το Δημοτικό Σχολείο – ποσοστό που αυξάνεται σε ένα στα τρία όταν το τελειώνουν.